Vanliga frågor och svar

Här samlar vi svaren på några av de vanligaste frågorna som vi får. Om du inte hittar svaret på din fråga här så är du välkommen att kontakta oss.

Problem att starta Windows-klienten

Gå till Start -> Kör och skriv in "rundll32 dfshim CleanOnlineAppCache" utan citat-tecknen och tryck enter.

CleanOnlineAppCache image

"Hanteringen för språk och valuta är för tillfället inaktiverad."

Om ni använder en Visma-integration och får detta felmeddelande i samband med import av leverantörer eller export av fakturor, prova följande: -> Arkiv -> Företagsunderhåll -> Aktivera valuta/språk. Båda Försäljning och Inköp måste vara aktiverad.

Windows image

Windows image

"Misslyckades med att spara ändrad data."

Visma-integration: Problem med "Misslyckades med att spara ändrad data." . Det kan då bli spökposter i index i Visma, dvs den finns i databasen, men inte i index. Detta gör att fakturan inte dyker upp i fakturalistan i Visma. Först måste man då makulera fakturan i Visma, detta görs genom att först kontrollera räknaren under Inställningar -> Företag -> Nummerserier -> Leverantörsfaktura. Den skall vara ett mer än högsta i listan i Visma. Därefter går man till leverantörsreskontran och lägger in en ny faktura, första datat man ändrar kommer då att försöka spara posten. Sätt leverantören till samma leverantör som den Dinumero försökte skriva ner. Nu kommer fakturan att bli synlig. Gå tillbaka till listan och kontrollera att posten nu finns. Därefter går man in på fakturan igen och makulerar den.
Därefter kan man göra en registervård i Visma. Därefter kan man prova exportera fakturor ifrån Dinumero igen.